Zrealizowaliśmy ponad 150 projektów. wspomóż nas

Projekty


31.05.2025
"3. Bieg Pałacowy im. Małgorzaty Hajko"
31.05.2025 r.  w m. Damnica, Ośrodku Szkolno-Wychowawczym im. Marynarza Polskiego zorganizowano już 3-ci bieg, który nazwano imieniem wieloletniej dyrektor Małgorzaty Hajko. Po kilku latach organizacji podjęły się: Fundacja Wspierania Inicjatyw Niekonwencjonalnych "Sub ventum" oraz Stowarzyszenie ABI działające przy placówce szkolno-wychowawczej.
W biegu i marszu Nordick Walking łącznie wystartowało 101 osób, które wspomogły placówkę przynosząc różnego rodzaju sprzęt sportowy dla Dzieci, które na co dzień uczą się w Ośrodku w Damnicy.
Fundacja "Su ventum" serdecznie dziękuje Wolontariuszom zabezpieczjącym bieg, w szczgólności Pani Agnieszce Trusiak z Zespołem ze Szkoły Podstawowej z Zagórzycy, którzy dzielnie czuwali nad bezpieczeństwem uczestników biegu/marszu.
Bieg zorganizowany był w scenerii piknikowej, ale z pomiarem czasu, super pakietami, jedzonkiem i losowaniem nagród pozyskanych od Sponsorów, którym serdecznie dziękujemy.
Bieg prowadził Prezes Fundacji "Sub ventum" Dariusz Kloskowski.
 
24.04.2025
"X Pomorski Konkurs o Tytuł Mistrza Nawigacji"

24.04.205 r. w Słupsku zrealizowano finał "X Pomorskiego Konkursu o Tytuł Mistrza Nawigacji". Do konkursu po etapie regionalnym przystąpiło 26 finalistów ze Sztumu, Pruszcza Gdańskiego, Gdyni, Gdańska, Łęgowa, Szemudu, Ustki, Słupska, Brodnicy Górnej, Zagórzycy i Tuchomia.
"X Pomorski Konkurs o Tytuł Mistrza Nawigacji" w 2025 roku był organizowany w ramach projektu pn. „Regionalny program wyrównywania szans edukacyjnych uczniów pomorskich szkół”, realizowanego w ramach programu Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027, Priorytet 5 Fundusze europejskie dla silnego społecznie Pomorza (EFS+), Działanie 5.8. Edukacja ogólna i zawodowa, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus oraz budżetu państwa.
W konkursie najlepsze wyniki osiągnęli:

Paweł 

Dymiński

Szkoła Podstawowa nr 5 w Słupsku

Małgorzata 

Giza

Szkoła Podstawowa nr 2 w Ustce

Jowita 

Grzech

Szkoła Podstawowa nr 5 w Słupsku

Maria 

Jarynkiewicz

Szkoła Podstawowa nr 5 w Słupsku

Eryk 

Nawrocki

Jacht Klub Morski RODA w Gdyni

Alicja 

Puchała

Szkoła Podstawowa w Zagórzycy

Wiktoria 

Sadurska

Szkoła Podstawowa nr 9 w Słupsku

Patrycja 

Sulewska

Szkoła Podstawowa nr 4 w Pruszczu Gdańskim
 

Prezes Fundacji "Sub ventum" Dariusz Kloskowski bardzo serdecznie gratukuje Wszystkim, zarówno Młodzieży, Nauczycielom przygotowującym do konkursu jak i Rodzicom za wsparcie:)
14.04.2025
"Las Perspektyw"

Fundacja Wspierania Inicjatyw Niekonwencjonalnych "Sub ventum" wspólnie z Nadleśnictwem "Leśny Dwór" zorganizowała sadzenie nowego lasu. To kolejna taka akcja.
Jak co roku pomyśleliśmy o nadaniu imienia nowego lasu. Nową nazwę wymyśliła Pani Ewa Prądzyńska związana ze Skautami Europy, która przekonała nas do tego, że perspektywa, czyli dające się przewidzieć szanse i możliwości a także dystans czasu umożliwiający właściwą ocenę wydarzeń, to coś co charakteryzuje dzisiejszą rzeczywistość.
W poniedziałkowy poranek rozpoczęto sadzenie nowego lasu. Tereny zaproponował Nadleśniczy Leśnego Dworu Marek Śpiechowicz, a także Leśniczy Rafał Szymański, które przypadły na tereny przeznaczone do zalesienia, zlokalizowane w sąsiedztwie ul. Grzybowej w Słupsku, wkomponowane w teren "Lasku Południowego". W Akcji sadzenia uczestniczyli uczniowie z szkół średnich: TEB Słupsk, Zespołu Szkół Mechanicznych i Logistycznych im. Tadeusza Tańskiego w Słupsku, Zespołu Szkół Mundurowych, a także Mieszkańcy Schroniska Towarzystwa Pomocy im. Św. Brata Alberta w Słupsku.
Dla tych ostatnich to był niezwykły dzień, ponieważ poprzez swoją pomoc uczcili „Dzień Ludzi Bezdomnych”, czyli nieformalne polskie święto obchodzone 14 kwietnia, którego istnienie zainicjował twórca stowarzyszenia Monar i Ruchu Wychodzenia z Bezdomności Markot - Marek Kotański. W akcji uczestniczyło łącznie 150 osób, którzy w nowym lasku okalającym Słupsk posadzili prawie 6 tyś. sadzonek sosny.
Atmosfera podczas sadzenia była bardzo towarzyska. W tym wszystkim chyba nie chodzi o wielkie ilości posadzonych drzew. Najważniejsza jest edukacja. Czasami mówi się, że dzieci i młodzież nie potrafi tego czy tamtego. A niby skąd mają to wiedzieć i znać. Nie robi się to cyklicznie i masowo. Przez takie akcje Fundacja "Sub ventum" przy współpracy z leśnikami z Nadleśnictwa „Leśny Dwór” stara się odciągnąć dzieci i młodzież od komórek i pokazywać, jak taki las powstaje. Nie bierze się on z niczego. Pokazujemy im jak posługiwać się szpadlem, jak sadzić, aby coś wyrosło. Inną kwestią jest integracja, wspólna z różnymi środowiskami. W trakcie akcji młodzież i „Alberciaki” dzielnie, wspólnie pomagali nam w rozkładaniu i składaniu namiotów, ławek, a także współpracowali przy rozpalaniu ogniska, czy też sprzątaniu obozowiska. To wielka wartość dodana takich akcji społecznych, których powinno być więcej.
Po pracy, tak jak w innych akcjach Fundacji „Sub ventum” i Nadleśnictwa „Leśny Dwór” na sadzących czekała super kiełbaska, pyszna drożdżówka oraz podziękowania za super wykonaną pracę. Zwieńczeniem Akcji było wkopanie tablicy pamiątkowej, której wykonawcą był już tradycyjnie Andrzej Grzybowski z Parków Krajobrazowych „Dolina Słupi”, któremu serdecznie dziękują Organizatorzy.

14.04.2025
Zajączek z "Sub ventum"

Okres przedświąteczny dla Fundacji Wspierania Inicjatyw Niekonwencjonalnych „Sub ventum”, to gorący czas, głównie z uwagi na organizację paczek dla potrzebujących. Przed Świętami Wielkanocnymi Fundacja „Sub ventum”uruchomiła akcję społeczną pn.: „Zajączek z Sub ventum”.
Na Nasz odzew nie trzeba było długo czekać, do Akcji przystąpiły szkoły, ze Szkołą Podstawową im. Marii Konopnickiej w Potęgowie na czele, która zorganizowała niesamowitą zbiórkę żywności i środków higieny dla Chorych na Stwardnienie Rozsiane. Koordynatorką akcji była Pani Ania Mikulska, która współpracuje z Fundacją i jest pomostem między Słupskiem a Potęgowem. Akcję wsparła także Szkoła Podstawowa nr 3 ze Słupska, z koordynatorkami: Anną Łukasik i Magdą Szumiło. Akcję wsparł także Wojtek Osiński, słupski biegacz, Polskie Towarzystwo Numizmatyczne Oddział Słupsk z Janem Radkowskim na czele, Anna i Bartosz Samolej z firmy „SAMOLEJ”, Przedszkole Miejskie nr 12 „Niezapominajka” z Panią Dyrektor Aleksandrą Bąkowską na czele, a także DPS w Lubuczewie.
Dzięki Darczyńcom udało się zorganizować 20 paczek dla Chorych na Stwardnienie Rozsiane w Słupsku oraz zabezpieczyć chorych w nutridrinki, pampersy, pieluchomajtki a także podkłady na czas świąt. Zajączek także przykicał do Pensjonariuszy Stowarzyszenia „Andras”. Zorganizowaliśmy 26 paczek, dużych paczek z żywnością dla osób, które zastaliśmy w budynku Stowarzyszenia, a także przekazaliśmy paczki dla osób, które nocują w miejscach odosobnionych, które znają urzędnicy.
Zajączek dotarł także do Hospicjum w Koszalinie i przekazał 22 paczuszki najciężej Chorym, a następnie dotarł do Towarzystwa Pomocy im. Brata Alberta w Słupsku.
Zarząd Fundacji serdecznie dziękuje Wszystkim Darczyńcom za wielką pomoc w organizacji paczek. To Dzięki Wam udaje się zrealizować tak ważne działania społeczne. Te wszystkie paczuszki, to Wasze cegiełki Dobra, które są bezcenne, a w dzisiejszych czasach niezmiernie szlachetne.

25.01.2025
"Policz się z Cukrzycą"
25.01.2025 r. odbył się event pn.: "Policz się Cukrzycą". Impreza wpisuje się w Akcję charytatywną Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy organizowanej przez Pana Jurka Owsiaka. Wydarzenie zaplanowano na Dziedzińcu Zamku Książąt Pomorskich w Słupsku, gdzie zgormadzili się Zawodniczki i Zawodnicy ale także Osoby chcący wesprzeć Akcję. W Wydarzeniu uczestniczyło ponad 300 osób, które biegały, spacerowały, tańczyły, kibicowały i pomagały. Wspólnie wsparliśMY 33. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.
Impreza rozpoczęła się o godzinie 17:00, a jej głównym celem było promowanie zdrowego i aktywnego trybu życia oraz zwrócenie uwagi na cukrzycę jako problem cywilizacyjny. W trakcie wydarzenia wolontariusze zbierali datki na cel WOŚP – na zakup pomp insulinowych dla kobiet w ciąży.
W programie znalazły się różne konkurencje, dzięki czemu każdy mógł wziąć udział niezależnie od wieku czy poziomu kondycji fizycznej. Uczestnicy bawili się podczas konkurencji: "Taniec dynamiczny", Marszu Nordic Walking, Slow jogging i Bieg Główny (5 okrążeń na Bulwarach w Słupsku). Bieg okazał się być najbardziej wymagający, ponieważ niemal 5 kilometra trasa była okraszona zakrętami i niespodiankami na trasie, choćby w postaci pokonaniu schodów i bieg na kładce przt Młynie Zamkowym. Trasa wiodła przez Bulwary nad Słupią i pobliski park. Każdy z uczestników otrzymał pamiątkowy bity medal, który będzie przypominał o ich udziale w tej szczytnej inicjatywie.
Pomimo chłodnej pogody, atmosfera była pełna pozytywnej energii. Fajne były też komentarze, za które cieplutko DziękujeMY:

-Razem z mężem idziemy z kijkami. Wspólna aktywność fizyczna w tak ważnym celu to jest to, co lubimy najbardziej. Świetna impreza, jestem zadowolona, że namówiłam męża - mówiła pani Ania.
- Dystans niby krótki, ale tempo narzuciłam sobie szybkie i jak już nogi odmówiły posłuszeństwa, to biegłam serduchem. Fajna impreza, często biegam w biegach organizowanych przez Sub Ventum i zawsze jest super!
Akcja skierowana była na zakup pomp insulinowych dla kobiet w ciąży z cukrzycą. Tegoroczna edycja, była również z możliwością udziału wirtualnego uczestnictwa poprzez stronę Fundacji WOŚP.
Wydarzenie zostało zorganizowane przez Fundację Wspierania Inicjatyw Niekonwencjonalnych „Sub ventum” w partnerstwie słupskiego sztabu 33. Finału WOŚP i Muzeum Pomorza Środkowego w Słupsku oraz Szpitala Specjalistycznego w Słupsku.
Fundacja serdecznie Dziękuje za wszelką pomoc w organizacji Wydarzenia, w szczególności Pani Aleksandrze Karnickiej za wielkie zaangażowanie w powodzenie Imprezy, Firmie STAKO za ufundowanie medali, Firmie Pyszne Jedzonko za ugotowanie pyszności na bieg, Adrianowi i Agnieszce Weiland za Wszelką Pomoc w zabezpieczeniu Imprezy, Uczniom i Opiekunom z Zespołu Szkół Mundurowych za Pomoc w zabezpieczeniu trasy biegu/marszu, Muzeum Pomrza Środkowego za pomoc w organizacji Imprezy na zarządzanym terenie, Panu Staroście Pawłowi Lisowskiemu i Morskiemu Powiatowi w Słupsku za ofiarowaną pomoc finansową w organizację Wydarzenia, Pracownikom SPMZOZ i Szpitala Specjalistycznego w Słupsku za pomoc medyczną oraz akcję profilaktyczną związaną z chorobą cykrzycy.
Fundacja Dziękuje Wszystkim Wolontariuszom i Wolontariuszkom, Ekipie Sympatyków i Przryjaciołom Fundacji za Pomoc - Jesteście WIELCY - DZIĘKUJEMY:)

07.12.2024
"IX. Mikołajkowy Kross Górski z Komandorkiem"
7.12.2024 r.odbył się "IX. Mikołajkowy Kross Górski z Komandorkiem". Była to ostatnia inicjatywa w roku 2024 Fundacji "Sub ventum". Bieg rozegrany został na Stadionie 65-lecia w Słupsku i był Wyjątkowy, ponieważ oprócz organizacji paczek świątecznych dla potrzebujących biegacze i kojkarze mogli pomóc małej Poli w walce z rakiem.
Świąteczna aura towarzyszyła zarówno zawodnikom, jak i kibicom, którzy zgromadzili się licznie, by dopingować uczestników. Biegacze i miłośnicy nordic walking wybiegli w świątecznych czapkach, z uśmiechami na twarzach, aby pokonać trasę zawodów, która wytyczona była ścieżkami "Lasku Północnego".
Biegacze wystartowali na dystansie 6 km, z kolei zawody Nordic Walking odbyły się na pięciokilometrowej trasie. W trakcie sportowych zmagań odbyła się licytacja poduszek-serudszek, a dochód z ich sprzedaży zostanie przekazany na zbiórkę dla małej Poli walczącej z neuroblastomą. Poduszki zostały uszyte przez firmę Maripol Meble Polska i przekazane dla Fundacji "Sub ventum", celem zorganizowania Akcji pomocowej
Wszystkim, którzy zaszczycili Nas Swoją obecnością serdecznie dziekujemy i liczymy, że będziecie Nas odwiedzać na następnych eventach.
Serdecznie DziękujeMY dla Naszych Partnerów, Przyjaciół i Ludzi Dobrej Woli za pomoc i wsparcie przy organizacji biegu/marszu.
27.11.2024
Społeczna Odpowiedzialność Biznesu na przykładzie Fundacji "Sub ventum"
27.11.2024 r. na zaproszenie Prezesa Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego Oddział w Koszalinie mieszczącego się na Wydziale Nauk Ekonomicznych, Prezes Fundacji Wspierania Inicjatyw Niekonwencjonalnych "Sub ventum" wygłosił wykład na temat: "Społeczna Odpowiedzialność Biznesu na przykładzie Fundacji "Sub ventum"". Wykład skierowany był do naukowców skupionych wokół PTE Koszalin i miał na celu przedstawienie działalności fundacji, w tym pozyskiwanie środków ze źródeł zewnętrznych oraz partnerów biznesowych. Fundacja serdecznie dziękuje za możlwość ukazania dorobku i rozwoju fundacji dla świata nauki.
26.11.2024
"Serce za Serce"
26.11.2024 r. Fundacja Wspierania Inicjatyw Niekonwencjonalnych "Sub ventum" wspólnie z Firmą "MARIPOL" Meble Polska Sp. z o. o. uruchomiła Akcję pn.: "Serce za Serce" skierowaną dla chorej Poli Kostrzewa. Akcja miała na celu wspomożenie leczenia chorej na raka Poli. Poduszeczki w kształcie serca zostały uszyte przez firmę MARIPOL, która przekazała następnie nieodpłatnie przekazała je Fundacji. Fundacja "Sub ventum" rozpowszechniła wszystkie poduszeczki wśród Darczyńców, którzy swoje datki wpłacali na konto chorej Poli, bądź dorzucili się do specjalnych puszek, którymi zawiadywał Sztab Chorej Poli.
Fundacja serdecznie dziękuje Firmie Maripol za kolejny akt serca na rzecz potrzebujących a Darczyńcom za hojność w szczytnym celu:)
22.11.2024
"Podróż studyjna"
W dniu 22.11.2024 r. Studenci 1, 2 i 3 roku z kierunku logistyki Wydziału Nauk Ekonomicznych Politechniki Koszalińskiej odbyli zajęcia terenowe w słupskich firmach: "Przetwórstwo Rybne Łosoś Sp. z o. o. oraz Maripol Meble Polska Sp z o. o. Sp. k.
Studenci poznali specyfikę firm, które różniły się nie tylko pod względem produkcyjnym ale także organizacją pracy i zastosowanymi systemami logistycznymi. W zajęciach uczestniczyli: dr ha. Norbert Chamier-Gliszczyński, prof. PK oraz pani dr Weronika Kosek. Serdecznie Dziękujemy Panu Prezesowi firmy "Łosoś" Tomaszowi Kudlikowi oraz Panu Szymonowi Jakubowskiemu i Pani Ewelinie Ejsmont z firmy Maripol za żywą lekcję z zakresu logistyki przedsiębiorstw. Pomysłodawcą i organizatorem zajęć był Prezes Fundacji "Sub ventum"
dr Dariusz Kloskowski:)

Kontakt

  • Słupsk, ul. Gdyńska 22
  • +48 602 759 892
  • darek_klos@op.pl
Dane do wpłat Numer konta: 25 1090 2763 0000 0001 4218 2285